« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U školskoj godini 2023./2024. uspješno je proveden projekt u sklopu izvannastavnih aktivnosti kojeg je škola prijavila na natječaj za financiranje izvannastavnih aktivnosti projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Izvannastavni projekt Kluba mladih tehničara OŠ Jože Horvata Kotoriba pod nazivom STEM glagoljaši rezultat je želje da učenicima osiguramo sustavnu i kvalitetnu podršku kako bi ih se osnažili za prepoznavanje i razumijevanje izazova suvremenog društva, sukladno tome projekt je usmjeren na razvoj i jačanje osobne, socijalne i građanske kompetencije.
Nastavak i fotografije pod Opširnije.
Kako nam je bilo pogledajte https://youtu.be/HwLVNvk2QQ8
Prvenstvena namjena izvannastavnih aktivnosti je poticanje kreativnog načina razmišljanja kako bi se stvorile nove i originalne ideje i tvorevine. Motiviranje i uključivanje učenika u rješavanje problema te stvaranje novih poveznica između postojećih ideja i pojmova. Najviše pažnje se posvetilo izradi inovacije jer kreativnost nije slučajni dar darovan sretnim pojedincima već vještina koja se vježba i razvija kao svaka druga. Sposobnost kreativne mašte je apstraktna i nema nikakvu vrijednost sve dok je ne pretvorimo u njezin materijalni oblik.
Najviše pažnje u provedbi izvannastavnog projekta posvetilo se održivom razvoju u našoj školi i okolici te poticanju učenike i roditelje na ekološku osviještenost. Učenici Osnovna škola Jože Horvata Kotoriba razvijali su svijest o važnosti oporabe i recikliranju materijala u izradi novih tehničkih tvorevina, te za samostalnu praktičnu primjenu spoznaja iz različitih grana tehnike i upoznavanje s predmetom proučavanja pojedinih grana tehnike.
Upoznavanjem materinskog jezika na temelju upoznavanja kulturne i povijesne baštine razvijali smo senzibilitet i ljubav prema našem kulturnom nasljeđu, o važnosti materinskog jezika, svih njegovih narječja i dijalekata, spoznaji o vlastitoj povijesnoj i kulturnoj pripadnosti kroz glagoljicu. Istraživali smo ulogu i utjecaj tehnike na razvoj društva i kvalitetu života, na prirodni okoliš i na održivost materijalnih i energetskih resursa.
Razvijali poduzetnost učenika u stvarnome životu i tehničkome okružju, kroz povezanost i suradnju s partnerima u projektu srednje Graditeljske škole Čakovec, profesora, učenika srednje škole i učenika osnovne škole u razmjeni oluje ideja znanja i iskustva u bavljenju tehnike i izradi STEM glagoljice od različitih materijala i istraživanjem različitih tehnologija rada u korištenju alata.
Povodom Dana škole OŠ Jože Horvata Kotoriba i Otvornih dana škole učenici su prezentirali svoje ideje i praktične radove osmišljanje uz procese pretvorbe i primjene STEM tehnologije. Učenici su samostalno izrađivati edukativne sadržaje koristeći se IK tehnologijom. Rezultat rada kroz provedbu izvannastavnih aktivnosti učitelja i učenika uključenih u provedbu projekta je njihov rad u skladu s usvojenim ciljevima razvoja obrazovanja EU-a u 21. stoljeću. Izrađene inovacije bile su prezentirane javnosti i izložene na smotri INOVA@MLADI u Zagrebu u organizaciji Saveza inovatora Zagreba, I3G u Ivanić Gradu u organizaciji Elektroničkog i računalnog kluba, na susretu klubova mladih tehničara i njihovih mentora u organizaciji Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture u Zagrebu.
Programom nastojimo poduprijeti cjeloviti razvoj, unaprijediti zdrave životne navike, potaknuti razvoj samopouzdane, samoinicijativne, kreativne, produktivne zadovoljne i odgovorne osobe spremne na suradnju i doprinos zajednici. S obzirom na ciljeve programa, aktivnosti s učenicima osmišljene su tako da doprinose izgradnji konstruktivnijih i kvalitetnijih pristupa čime se doprinosi jačanju zaštitnih čimbenika koji osiguravaju mentalno zdravlje, dobrobit, razvijaju osjećaj pripadnosti, povezanosti i sigurnosti.
Projekt je proveden s učenicima od petih do osmih razreda, a ukupna ocjena projekta iznosi 700,000 eura.
Zadovoljstvo naših učenika provedenim programom projekta vidljivo je postignutim rezultatima kroz realizaciju projekta i zadovoljstvom njihove potrebe i danim alatima za izazove s kojima se susreću.