« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Međunarodni dan djevojaka i žena u znanosti u našoj školi
U sklopu financiranja projektnih aktivnosti Ministarstva znanosti i obrazovanja u izvannastavnoj aktivnosti na klubu mladih tehničara OŠ Jože Horvata Kotoriba učenice naše škole od petih do osmih razreda su obilježile Međunarodni dan djevojaka i žena u znanosti sudjelujući na STEM radionicama pod vodstvom učiteljice tehničke kulture Jelene Tuksar.
Kako nam je bilo, pogledajte u prilogu.
Nastavak pod Opširnije.
Jelena Tuksar
Projekt Djevojčice u STEM-u zamišljen je kao niz aktivnosti od listopada 2023. do lipnja 2024. kojima se među djevojčicama razvijaju zanimanja i ljubav prema tehničkim i prirodnim znanostima. Djevojčice su radile u grupama projektne zadatke izrađivale plakate na temu „Žene u znanosti“, učile o osnovama zakona elektronike, sudjelovale na radionicama elektronike programiranja, automatike u izradi igračke Šimun kaže, igra brzine, zaustavi me, CircuitMess igračke Wacky Robots Bundle, Marv, Capacitron,Bob, Mr. Bee, Robby, Resistron, izrađivale igraće konzole ByteBoi, te učile o mikroprocesorima, elektroničkim komponentama i osnovama programiranja. Na ovaj način želimo djevojčicama približiti svijet znanosti, upoznati ih sa stvarnim znanstvenicima te onima koje su tijekom povijesti ostavile neizbrisiv trag na području prirodnih i tehničkih znanosti, a sve s ciljem da ih potaknemo i osnažimo da se jednog dana i same okušaju u zanimanjima za koje su potrebne. Znanja iz STEM područja, gdje su žene i dalje u manjini. Aktivnostima u projektu stavljamo naglasak na međuvršnjačku suradnju, aktivno sudjelovanje u praktičnim radovima, kao i poticanje natjecateljskog duha među sudionicama projekta. Konačni rezultat projekta bio je pano „Žene u znanosti“, radovi učenika, te ostali radni materijali za međupredmetnu suradnju na području STEM-a.
Cilj ovog rada je predstaviti primjer dobre prakse organizacije istraživanja inženjerstva, biologije, kemije, fizike i matematike „Djevojčice u STEM-u“ te informatike “Djevojčice u Informatici”.
Ciljevi projekta su kod djevojčica od 5.-8. razreda probuditi ili produbiti ljubav prema matematici, ICT-u i prirodnim znanostima, ali i razvijanje kompetencija 21. stoljeća kao što su suradnja, kritičko mišljenje, kreativnost i komunikacija.
Pozivajući učenice da ne odustanu od interesa za STEM područja te da budu otvorene za nove prilike, znanstvenice su inspirirale buduće generacije da istraže svijet znanosti i inovacija.
Međunarodni projekt “Djevojčice u STEM-u” nastavlja oblikovati buduće generacije, potičući ih na istraživanje i razvoj u područjima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike.
Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti naglašava da žene i djevojke igraju ključnu ulogu u znanstvenim i tehnološkim zajednicama i da njihovo sudjelovanje treba ojačati. Žene trebaju znanost, a znanost treba žene. Samo korištenje svih izvora znanja i svih izvora talenta može otključati puni potencijal znanosti i odgovoriti na izazove našeg vremena.
Ciljevi radionica „Djevojčice u STEM-u“ su: osnaživanje i motiviranje djevojčica za razvijanje kompetencija i kompetitivnosti u STEM-u, popularizacija STEM-a među djevojčicama, povećanje broja djevojčica u STEM aktivnostima na razini škole, provođenje istraživačkih radova, razvijanje suradničkog učenja, poticanje na odabir budućeg zanimanja u području STEM-a.